Saturday, May 21, 2011

Guruku tersayang .. guru tercinta ..

Aku mulakan post aku hari ni , dengan kefed upkan aku . Nak tau ape ? Aku cari Peranan dari segi Ekonomi dll kat MDKS tak jumpe laa .. Penat tau takTak campur lagi dengan meja yang sungguh2 messy . Penuh dengan kertas2 kerja .. 

*kerja folio aku tak siap lagi weiyh ! I'm so worried .. :(

Hari Jumaat aku dengan member aku Husna , cari Cikgu Geo aku ngan Cikgu Sej , nak tanye pasal folio , nak hantar bile ? Aku cari Cikgu Geo aku , kire2 dah 3 kali , aku pergi bilik die . But , die tak de .  Tengok schedule die , die ade class . Aku pergi la class die . Rupe2nye , die masih tengah ngajar . Tak nak laa ganggu kan ? 

*aku murid yang baik . (sambil kembang kempis hidung)

So , bermulalah dialog antara aku ngan Husna .

Aku: tungga la kejap , Jap , lagi , die keluarla tu .
Husna: Aku gerenti die tak keluar punye . Aku beat la ngan ko ..
Aku: boleh , tapi , tak pakai duit laa .. 

*tak baik bertaruh ! haram ..

Last2 , lepas rehat je , kitaorang jumpe die . Situasi 1 dengan Cikgu Geo . Name die Cikgu Suriana@Yuna . Die dah nak kahwin daa .. Orang nye , kecil molek .
Aku: Cikgu , hantar folio Geo bile ?
Cikgu: Lepas cuti 2 minggu , boleh hantar . But , that's last week laa .
Aku: Ok cikgu ! I will finished it ! (dengan bangga)

Lepas tu , aku jumpa Cikgu Sejarah aku . Name die Cikgu Herliana . Die seorang yang cute la jugak .. Tapi , bile die mengamuk , HERRMMM .. 

*aku pernah kene ngan Cikgu tu tau . Nak tau ke ? Tak perlulah kan ?
Situasi 2 .Bertemu dengan Cikgu Sej .

Aku: Cikgu , nak tanye pasal folio Sej . Kami nak ambik balik boleh tak ? Nak sambung mane yang tak siap lagi .
Cikgu: (membebel .. bla .. bla ..)

30 minit kemudian ..

Aku , Husna: Terima kasih Cikgu !

*aku sebenarnye , kalau boleh , nak keluar dari bilik guru tu cepat2 . Aku dah tak tahan dengan Cikgu Sej aku tu ha .. Biaselah laa kan ? Cikgu bising , ade sebab . Bukan suke suki je .. (ayat terbaru aku . Salin2) Cikgu memang begitu . Kalau die tak tegur kita , sampai bile kite nak tahu and improve kite punya kesilapan . Right ?

Guru ni , umpama ibu kita semasa kita kat sekolah . "Tanpamu siapalah aku" So , berbuat baik lah kepada guru2 anda . Cikgu favaurite aku , Miss Shafina Azireen Miss Shafina Azireen Miss Shafina Azireen . Miss Shafina Azireen .

*cukup la size font nye tu ye .. Dah sampai maximum dah tu . Hihi .

Die tu , cuuteee sangat . Die tu , kire ngan aku , baik laa . Awal2 tahun ni , die ajar aku subject English , tapi after 3 or 4 months , tukar schedule . Tak sangka pulak , tukar cikgu sekali . Sedihh ! 

*sambil menitiskan airmata bersama hati yang sedang sakit . (over pulekk)

p/s : mate aku dah ngantuk dah ni .. Ade kata2 mutiara dari aku .

Knowledge and skills are tools the workman character


So , That's all for to day .. 
Wasalam :)

No comments:

Post a Comment