Sunday, May 29, 2011

Perkampungan Ilmu di SAM Best memang Best !!

Assalamualaikum !
Alhamdulillah ... Blog aku dah boleh bukak .. Ini semua berkat member aku .. Farah Norhana .. Thanks dear ! 

Ok , berbalik kepada tittle aku , Perkampungan Ilmu di SAM Best . Aku pergi SAM Best ?

*tak . korang tak salah bace ..

3 hari 2 malam aku menetap disana . 25/05-27/05 . Perkampungan itu diadakan di INTEKMA Resort Amd Convetion Centre . 

So , ni adelah liku2 hidup aku kat sana . Korang bace la ..

25/05 . Rabu . Jam 2.00 petang 

My mum hantar sampai Klang Sentral . And , aku meneruskan perjalanan lagi , dengan menaiki kereta Persona hak milik Mak Cik aku . Sampai je kat kat rumah Mak Cik aku , Mak Cik aku dapat call , sebenarnye , bas yang aku sepatutnye naik untuk pergi Resort tuh , dah jalan daa .. :(  kene tinggal . Tapi , ade satu lagi trip . Aku pun , lega laa kan ? Haha .. Rumah Mak Cik aku , dekat ngan SAM Best . Nak tau macam mane aku boleh tersasar jauh ke SAM Best ? Cenggini . Mak Cik aku tu , kerja kat sekolah tu . Kebetulan , perkampungan ilmu tu , untuk PMR , so , die register kan laa name aku , ngan name anak die . Anak die pun PMR gak tahun ni . Anak die lelaki . Name nye Affan . 

Lepas je , cikgu situ telefon Mak Cik aku , Mak Cik aku , suruh masuk dulu . Sebab , nak tubggu trip yang ke-2 , lame . Perjalanan SAM Best ke S.Alam , mengambil mase 30 minit . So , aku masuk rumah die , makan2 jap ..

*padahal aku makan kentang je .. Act , dah ditawarkan makan burger McD , tapi aku tak nak .. Hei ! Bukan sebab diet , tapi sebab dah kenyang .. Baru lepas makan kat rumah . 

Lepas 1 jam , Mak Cik aku cakap jom turun . 

*turun tu , mean - sekolah nye kat bawah . lau dri rumah Mak Cik aku nak ke sekolah lalu tangga . So , itu dinamakan TURUN .

Sampai je kat dataran sekolah , aku tengok , semua lelaki .. Giler la ! Takkan kau nak naik 1 bas dengan lelaki ? Sinting ! Lepastu , ade seorang perempuan datang kat Mak Cik aku .. Die cakap laa .. Yang trip perempuan dah pergi . Ni bas , untuk trip lelaki sahaja . aku dah gelabah .. Tapi , perempuan itu , yang mahu dikenali , sebagai Cikgu Siti , menawarkan aku untuk tumpang die . So , aku pergi naik dengan Cikgu Siti .

*selamat ! haha .. gembira ..

Setiba kat Resort , aku masuk hall tempat kiteorang belajar . Perrgghh ! Ade budak SAM Best doe ! Malu sangat100x .. Aku teruslaa Choop tempat duduk . Aku duduk kat belakang sekali , tepi sekali . Power tak ? Haha ..  And bemulalah perkenalan aku dengan Budak SAM Best .. 

Bla .. bla .. bla ..

Lepas beberapa minit , Cikgu Siti , panggil aku suruh duduk kat depan . Aku duduk kat row tengah , tepi kanan , barisan ke-3 , betul2 depan penceramah . Kitaorang belajar English .. Woow ! Haha .. 

26/05 . Khamis . Jam 5.30 petang .

Hari yang paling malang buat aku . Korang nak tau kenapa ? Ape terjadi dengan aku ? :( .. Aku baru tau budak2 SAM Best macam mane ? Act , aku masuk lambat hall . Class 4 petang , aku masuk pukul 4.15 petang .. So , mule2 aku nak masuk , member2 aku , cakap laa .. tu Cikgu **** (harap maaf , name tak boleh dinyatakan) depan pintu hall . so , diaorang takut laa ...  Aku nak takut ape ? Aku tak tau perangai Cikgu tu lagi . So , buat muke tebal . Main masuk jela pintu hall tu . Habis je class petang tu , Cikgu **** naik kat pentas , marah budak2 yang datang lambat . First , marah budak lelaki , yang minum petang kat tepi kolam 

*kitaorang makan2 kat tepi kolam .. Macam perty ..

Cikgu tanye kenap gelak kuat2 .. Mean , buat kecoh . Pastu , tak de yang nak ngaku . So , bermulalah denda .. sila ikut step ni :
1) tapak tangan kanan dan kiri kat pipi . 
2) tepuk selang seli (kuat2)
3) kira dengan kiraan 1,2,3,1 . 1,2,3,2 . 1,2,3,3 . Sampai la berape2 ..

So , lepas budak lelaki , giliran perempuan pulak .. Cikgu tanye kenape lambat ? Tak ngaku .. Punishment yang sama .. 

So , tu saja yang aku boleh cerita .. Pic2 , aku tak ambik ,sebab , tak boleh bawak telefon mahupun camera . Banyak pengalaman yang aku timba 

*timba ? Baldi la pulak .. Hehe ..

kat sana .. Insaf betul aku .. Hehe .. Kat sana aku ade kawan .. Ni name nye:

Syikin
Pa'an
Roqi
Syotot
Mas
Iman
Iffah
Sue

Aku akn merindui korang ! Love you all . 

No comments:

Post a Comment